Uge9 tur 2018

Allerød SkiKlub arrangerer i 2018 klubtræningstur til Val d’Isere, Frankrig:

Vi har i år valgt at bruge en teknisk arrangør af vores klubtur – Nortlander.

Niveauet og konceptet er det velkendte for Allerød SkiKlub: – vi skal bo sammen, vi skal bo tæt på løjper og lifte, vi skal bo og spise godt ……..

Allerød SkiKlub har endnu ikke haft Val d’Isere på programmet. Det har længe været på ønskesedlen og vi har tidligere undersøgt mulighederne; men uden at kunne finde hotel mv der hang sammen med vore ønsker. I år tror vi det er lykkedes 🙂

Om Val d´Isère

al d’Isère er beliggende i den sydøstlige del af Frankrig. Destinationen ligger på grænsen til Italien. Der er skiløb i topklasse i skiområdet L’Espace Killy, der af mange betragtes som et af de bedste skiområder i Verden. Området er opkaldt efter OL-guldvinderen Jean Claude Killy.

300 km pister til den øvede skiløber i L’Espace Killy

Der er i alt 300 kilometer sammenhængende pister med mulighed for at komme til både Tignes, Solaise, La Daille og Le Fornet. Skiløbet i selve Val d’Isère er i sig selv helt unikt, og der er udfordringer for alle, men særligt er de mere øvede skiløbere tilgodeset – de øvede skiløbere kan altså for alvor holde skiferie i Val d’Isère på grund af de gode forhold. Og det er bestemt muligt at udnytte det gode skiløb – man kan sagtens stå på ski fra 8-16 under en skiferie i Val d’Isère.Kort og godt er Val d’Isère af mange betegnet som verdens bedste skirejsemål.

Skiområdet hænger sammen med byen: Tignes

Indkvartering, pris og rejsen :

Indkvartering er på Nortlander’s 4* hotel Victoria Lodge i Val d’isere:

Grundprisen pr. person er 11.999,-DKK og inkluderer ophold i standard dobbeltværelse, fly, transfer, turistskatter, liftkort til hele Espace Killy området og kulinarisk halvpension (ved 2 personer i værelset).

Allerød SKiKlub har forhåndsreserveret 9 værelser til grundprisen på 11.999,-DKK og øvrige værelser til 12.349,-DKK pr. person (Værelser med balkon) – vi har 30 pladser ialt

Det er muligt at opgraderer fra standard værelse til et værelse med balkon mod et tillæg på 350,-DKK pr. person.

Depositum for rejsen udgør 1500,-DKK pr. person, restbeløbet betales senest 6 uger inden afrejse.

Liftkort til hele Espace Killy er incl.

Transport med fly

Flytider er afgang d. 24/02/18 kl. 10.15 fra København, ankomst i Grenoble kl. 12.15.

Hjemrejse kl. 13.20 fra Grenoble og ankomst i København kl. 15.20 d. 03/03/18.

Uge 9 kan forløbe således

• Træningstur med undervisning og social hygge. Vi spiser sammen så dagens oplevelser kan deles, og vi kan høre om morgendagens planer.
  • I ugens løb arrangeres ture ud fra ønsker, det kunne være off-pist ture, randone, isklatring. Ligesom der kan være ture til svømmehallen eller skøjtebane.
  • Der vil være en dag med fællesspisning til frokost.
  • En dag vil der være klubmesterskab i slalom på bane med porte
  • Og en anden dag har vi team – skiorienteringstur

Tilmelding til uge 7 udvalget

• Vi kan ikke love, at der er plads til alle, så hellere bestille tidligt end sent ;-). Først til mølle…
  • Bemærk: Vi har forhåndsreserveret værelserne til 01/10-2017 herefter er det ikke sikkert der er plads.
  • Vi har i år valgt en teknisk rejsearrangør til at håndtere alt det praktiske.
  • Du tilmelder dig til Nortlander her : http://gruppe.nortlander.dk/Alleroedskiklub
  • Og til skiklubben her -så vi også har styr på hvem der kommer med 🙂 : tilmeldingsblanket
  • Der udfyldes en blanket for hver familie.

Yderligere information:

Følg de sidste oplysninger om turen her på siden, vi sender selvfølgelig et mail ud engang imellem med seneste nyt.

Inden afgang vil der blive udsendt uddybende orienteringsmateriale samt praktiske oplysninger og vi vil mødes til beforeskiing

Kontakt

• Hvis du har spørgsmål til rejsen Kan du altid kontakte skiklubbens  uge9@allerodskiklub.dk
  • Skiklubbens uge 9 udvalg er: Charlotte Bergmann Hansen og Troels Bent Hansen